Thursday, September 27, 2012

lakaran-siap (part3)

kali ni aku cuba lukis potret pulak. dah lama tinggal jadi potret aku tk brape nk menjadi. kali ini bukan nk mengajar cara2 utk melukis potret. tp nak cite macam mana aku menghasilkan potret ni. haha. ( sebab aku bukan seorang guru seni/melukis potret haha )

bahan-bahan = pensil 2B (exam grade art no.288 stabilo) , pemadam kaler putih , pisau RM..tk ingat..

mula2...
aku buat lakaran seperti biasa masa ini pensil memang tumpul sangat2.. haha
lepas tu...
masa ini pensil aku dah ditajamkan. masa ini barulah aku boleh detailkan lukisan potret aku ini..
kemudian...
aku pun gelapkan tempat yang sepatutnya )
akhirnya... siap
siapkan rambut,baju,latar belakang, yang penting sekali sign (nasrul) 
aku kurang berlatih melukis potret
jadi hasilnya pun kurang la..haha

sekian
terima kasih..

No comments:

Post a Comment