Wednesday, September 26, 2012

lakaran-siap (part2)

kali ini aku cuba lukis tumbuhan pulak. lukisan aku ini bertajuk bunga bakawali. aku hanya memerlukan 3 kaler hitam,kelabu,kuning. (sebab tu aku cepat buat sebab kaler sikit je yang diperlukan )

permulaan
lakaran jangan terlalu terang atau detail sebab nanti kena guna kaler kelabu )

kedua
terap lakaran tadi dengan warna kelabu (tp masa ini kena la adjust saiz bunga supaya nampak MACAM seimbang )
ketiga
memandang bunga ini kaler putih latar belakang sesuai kaler hitam. jadi terap la kaler hitam di setiap penjuru bunga ini )
akhir
masa ini guna kuning sikit je pun.kt tengah2..aku suka buat latar belakang petak2 haha)
best juga lukis tumbuhan 
ciptaan tuhan memang indah )

sekian 
terima kasih... )

2 comments:

  1. En Nasrul
    terima kasih... akan ushakan juga melukis gambar bakawali ni. Insyaallah... klu x jadi juga.. izin kan gambar ni letak kt 'http://bakawali ' mak cik...

    ReplyDelete